כחלק מלימודי התיכון אנו מעמידים לבחירת הבנות, 4 מגמות לימוד:
ביולוגיה, אומנות, תקשורת ולימודי א"י/מחשבים.
צוות האולפנא רואה בבחירת מגמה משימה משמעותית עבור הבנות המורכבת מתהליך של ברור, איסוף מידע, קבלת החלטות ובסופה בחירה של מגמה שתתאים לבת תוך התחשבות בכישוריה, בנטיותיה וביכולתה.
מטרות התהליך
- הבנות תוכלנה להעריך את כישוריהן, נטיותיהן ומגבלותיהן באופן ראלי.
- הבנות תלמדנה לקחת בחשבון את מירב האפשרויות על מנת לבחור באפשרות הטובה ביותר עבורן.
- הבנות תדענה להעלות מערכת שיקולים רלוונטית ועניינית לשם בחירת המגמה המתאימה ביותר עבורן.
- הבנות תדענה שכל החלטה יש בחובה פשרה מסוימת וויתור על משהו אחר.
- להקנות חשיבה שיטתית בנושא קבלת החלטות בתקווה שיהפוך בהמשך להרגל.
השלבים לבחירת מגמה
- סדנא בהנחיית היועצת בנושא בחירה וקבלת החלטות בכלל, ובחירת מגמה בפרט תוך דגש על השיקולים לבחירה מושכלת והכרות עם מודל לקבלת החלטות.
- מפגש של הבנות עם המנהלת הפדגוגית בנושא מבנה תעודת הבגרות ומקומו של מקצוע המגמה בתוכנית החדשה.
- מפגש של הבנות עם מורים המלמדים את המגמות השונות באולפנא.
- תהליך היוועצות של הבנות עם הורים/מחנכת/רכזת המקצוע/מנהלת פדגוגית/יועצת
- קבלת החלטה של הבת והעברת טופס בחירת מגמה למחנכת עד כ"ה באייר.
- אישור הצוות לבחירת המגמה ויידוע הבת וההורים.
אנו מזמינים אתכם ההורים להיות שותפים בתהליך הבחירה של הבנות.